Subscribe to regular Via Campesina News Updates
Food Sovereignty is Land, Water, Seeds, Bread and Solidarity!

On October the 16th, we celebrate 25 years of envisioning food sovereignty. This 25-year celebration and reflections are happening at a time when the planet and humanity is facing unprecedented crisis upon crisis. There is no Future without Food Sovereignty: Now is the Time to Transform!
We, the peasants, men and women, indigenous peoples, rural populations, agricultural workers, the youth in urban and rural areas, have the solution –Food sovereignty and Peasant Agroecology.

Radio & Photos

The Fourth Women’s Assembly closes full of emotion.


Las mujeres campesinas de todo el mundo que celebraron su IV Asamblea Internacional concluyeron este espacio con una mística cargada de esperanza y mucha fuerza, en este espacio intercambiaron (...)

Peasant Women united by a common sentiment.


Las mujeres campesinas del mundo convocadas en la IV Asamblea Internacional han abierto su segunda jornada con una mística que llama a la unidad de las luchas y a la globalizaión de la esperanza de (...)

IV Asamblea de Mujeres: Protagonistas activas


La VI Conferencia Internacional de la Via Campesina, dio comienzo hoy 6 de junio, con la inauguración de la IV Asamblea de las Mujeres de la Via Campesina, en la capital indonesia, Yakarta. Una de (...)

Apertura IV Asamblea de Mujeres de la Vía Campesina


Las mujeres campesinas del mundo se reunen en Indonesia para celebrar su IV Asamblea Internacional, en el marco de la VI Conferencia de la Vía Campesina. Vivan mediante las imágenes este momento de (...)



La Via Campesina
www.viacampesina.org
Latest videos

¡Sembramos semillas de luchas y resistencias, cosechamos (...)
L’agriculture en Roumanie : entretien avec Raluca (...)
"Les droits paysans, c’est notre avenir"
Sow the seeds of struggle and resistance, and (...)
EXPLIQUÉ : Qu’est-ce que la souveraineté alimentaire (...)
EXPLAINED: What is Food Sovereignty
How is COVID 19 impacting peasants and other people (...)
La Via Campesina, a weapon for political action
L’espérance paysanne